gressklipperdekk, johndeere

Levering og retur

Frakt & Retur

Leveringstid:
Normal leveringstid er innen 7 dager.

Hvis varene er på lager, sendes bestillingen normalt neste virkedag. I perioder med stor aktivitet vil vi måtte påregne opptil 2 ekstra virkedager. I tillegg kommer postgangen som kan variere med geografiske forhold og eventuelle høytider.

Selv om vi til enhver tid gjør vårt beste for å unngå det, kan det forekomme en gang iblandt at enkelte av våre varer ikke er på lager. Disse skaffes som oftest fra våre underleverandører i løpet av 1-2 dager. Om varen må skaffes fra sted med lengre leveringstid vil vi ta kontakt med deg så raskt som mulig, og du vil selvfølgelig få anledning til å endre eller kansellere ordren.

Forsinkelser:
Hvis det oppstår forsinkelser, vil vi alltid gi beskjed pr. epost. Om det oppstår vesentlige forsinkelser har du selvfølgelig rett til å heve kjøpet. Dersom du senere mottar varene, kan de returneres oss kostnadsfritt. Det er fint om du først tar kontakt med oss, så vi kan oppklare eventuelle misforståelser.

Uavhentede forsendelser:
Hvis en forsendelse ikke avhentes, vil kunden bli fakturert for alle fraktutgifter knyttet til dette, samt et håndteringsgebyr pålydende kr. 60,-.
Disse utgiftene består av porto til kunden, og tilbake til oss. Dersom forsendelsen gjelder en postoppkravspakke, tilkommer også oppkravsgebyret.

Vi tar alltid kontakt når vi mottar en forsendelse i retur, og kunden kan selvfølgelig da velge om varene skal sendes på nytt mot at alle fraktutgifter forhåndsbetales. Isåfall vil håndteringsgebyret frafalle.

Mangelfull / feil levering:
Dersom leveringen fra oss er mangelfull eller vi har sendt feil vare, retter vi selvfølgelig opp dette uten at det skal koste deg noe ekstra. Send oss en epost, og du får godskrevet eventuell returporto. I slike tilfeller er det viktig at du gir oss beskjed innen rimelig tid.

Betaling:
Alle priser er oppført i NOK. Betalingsmetoder man kan benytte er bankoverføring(forskudd), Paypal eller postoppkrav.

Fraktkostnader:
Vi benytter Posten til utsending av varer, og legger derfor Postens satser til grunn ved beregning av fraktkostnader.

Garanti:
Vårt ansvar er definert av Lov om forbrukerkjøp.

Angrerett:

Om du skulle angre på et kjøp hos oss, gjelder Angrerettloven. Her finner du et standard angrerettsskjema. Angrerettskjemaet skal du fylle ut og legges ved varen dersom du benytter deg av din angrerett.
Ifølge angrerettloven har du som kunde noen plikter og oppgaver. Her er et kort sammendrag:

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp.
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Du kan altså ikke sende varen uten å betale frakten.
  • Varen skal sendes tilbake til oss på samme måte og med samme fraktfører som den ble sendt (jf. Angrerettloven §15 tredje ledd). Altså dersom varen er sendt til deg som pakkepost med Posten, skal den også sendes tilbake som pakkepost med Posten.
  • Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp, så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Lenke til Angrerettloven hos LovData.
Lenke til Forbrukerrådets informasjonsside om Angrerett på varer.

Her er det noen eksempler på fremgangsmåter du kan benytte:
1. Hent pakken snarest mulig. Fyll ut angreskjema og returner pakken til oss sammen med dette. Du betaler kun returporto og ditt tilgodehavende vil bli oversendt din konto et par dager etter at vi har mottatt og behandlet "angrepakken".
2. Last ned og fyll ut angreskjema. gå til postkontoret snarest mulig etter at du har mottatt utleveringsdokumentet, betal returporto, påse at postoperatøren fester/vedlegger utfylte angreskjema på en forsvarlig måte og returnerer pakken til oss.
3. Send oss et brev som sier at du angrer ditt kjøp og legg med sjekk eller giro med korrekt returporto og få postoperatøren til å returnere varen til oss.

Punkt 1, 2 og 3 krever en aktiv handling fra deg (husk 14 dagers-fristen nevnt i angrerettloven §11), på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med andre ord slik vi kan behandle slike saker raskt og smertefritt for alle parter iht. Angrerettloven.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli fakturert for reelle kostnader og andre konkrete tap vi har i forbindelse med omgjøring av transaksjonen.


Tilbake
IP-addressen din er: 54.226.175.101
Kopirett © 2019 gummidekk.no
Drevet av netthandelsløsningen Zen Cart med norsk oversettelse